مجله عطر اورجینال

معرفی چند عطر برای میگرنی‌ها بدون سردرد

معرفی چند عطر برای میگرنی‌ها بدون سردرد

مهم نیست رایحه عطر شما چقدر دلپذیر باشد؛ اگر دچار میگرن باشید همین بوی دلپذیر برای شما به آزاردهنده‌ترین رایحه دنیا تبدیل خواهد شد. اما چرا عطر می‌تواند باعث سردرد شود؟ ذرات عطر پس از اسپری کردن در هوا پراکنده می‌شوند تا رایحه عطر را پخش کنند. این ذرات روی کانال‌های بویایی شما قرار می‌گیرند و آن‌ها را تحریک می‌کنند. افراد میگرنی به بو، صدا و نور حساس هستند بنابراین تحریک پرزهای بویایی می‌تواند سردرد شما را تشدید کند.

با این حال، اگر شما دچار میگرن باشید به این معنا نیست که هیچ‌وقت نمی‌توانید عطر بزنید! بسیاری از عطرها به دلیل ساختار مناسب و استفاده از نت‌های آرامش‌بخش، گزینه مناسبی برای افراد میگرنی و حساس هستند. برای مثال عطرهایی با رایحه مرکبات (پرتقال، لیمو، گریپ فروت، علف لیمو)، گیاهان (اسطوخودوس، بابونه، رزماری، آویشن) و یا رایحه نعنا و نعنا فلفلی برای میگرنی ها یک انتخاب عالی است. در این مقاله  8 عطر مناسب برای میگرنی‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید تمام این عطرها را از عطر اورجینال با ضمانت اصالت کالا و به صورت قسطی خریداری کنید.

معرفی عطر مناسب برای میگرنی‌ها

در این بخش ما چند عطر زنانه و  عطر مردانه مناسب برای میگرنی‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. قبل از هر چیز باید بدانید تیم ما تضمین نمی‌کند که این عطرها برای شما سردرد ایجاد نمی‌کنند! با این حال عطرهای این لیست را با دقت و حساسیت زیادی از بین هزاران عطر و طبق نظر مشتری‌های خودمان انتخاب کرده‌ایم.

4 عطرهای زنانه برای میگرن

  •  Chanel Chance Eau Tendre، یک رایحه خنک بدون میگرن!

شنل چنس او تندر، یک عطر برای میگرن

شنل با تاریخچه‌ای غنی و شناخته‌شده در دنیای عطرسازی، همیشه با ارائه رایحه‌های خاص و بی‌نظیر توجه‌ها را به خود جلب کرده است. عطر شنل چنس او تندر یکی از محبوب‌ترین عطرهای زنانه این برند است. شروع این عطر با ترکیب ملایم نت‌های به و گریپ فروت است که طراوت و شادابی را به شما القا می‌کند. پس از آن نت‌های میانی یاس و سنبل، رایحه‌ای بهشتی و معصومانه را برای شما به ارمغان می‌آورند. مشک، زنبق، سدر و کهربا با رایحه گرم و ماندگار خود کمک می‌کنند عطر خوش شما برای مخاطب باقی بماند.

حس ناشی از این عطر، ترکیبی از شادابی و لطافت است. شنل چنس او تندر با رایحه‌ای میوه‌ای-گلی، مناسب استفاده روزمره و حتی مناسبت‌های خاص است. این عطر به دلیل ترکیبات خنک و ملایم، میگرن شما را تحریک نمی‌کند. نت‌های گریپ‌فروت و به، به‌طور طبیعی آرامش‌بخش هستند و رایحه‌ی ملایم یاسمن و مشک سفید نیز به تقویت این حس کمک می‌کند.

  • CHRISTIAN DIOR J ADORE L ABSOLU

دیور جادور، یک عطر برای میگرن

عطر جادور ابسولو از برند دیور یکی از محبوب‌ترین عطرهای زنانه در جهان است. خوشبختانه این عطر با رایحه ملایم و خنک خود به هیچ وجه موجب تحریک میگرن شما نمی‌شود. رایحه یلانگ یلانگ که به عنوان نت آغازین این عطر انتخاب شده است ممکن است در ابتدا کمی تند به نظر برسد اما پس از چند لحظه یک رایحه ملایم از آن باقی می‌ماند. پس از آن رایحه گل رز، یاس و مریم سفید به عنوان نت‌های میانی حس می‌شوند. ترکیب متعادل این نت‌های گلی یک رایحه ملایم برای شما باقی می‌گذارد که به هیچ‌ وجه موجب سردرد نمی‌شود. رایحه مشک به عنوان نت پایه ممکن است کمی سنگین باشد اما عطرساز این ادوپرفیوم، نت‌های چوبی و میوه‌ای را هم در کنار مشک به عنوان نت پایه در نظر گرفته است تا رایحه پایانی این عطر در عین ماندگاری، متعادل و ملایم باشد.

  • Yves Saint Laurent Mon Paris، یک عطر مطمئن برای میگرن

ایو سن لورن مون پاریس، یک عطر برای میگرن

برند ایو سن لورن یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین برندهای عطرسازی در جهان است. عطر Mon Paris یکی از محصولات برجسته این برند است که با رایحه‌ای میوه‌ای-گلی طراحی شده است. رایحه اصلی این عطر شامل نت‌های توت‌فرنگی، تمشک، گل صدتومانی، یاسمن و مشک سفید است. نت‌های آغازین توت‌فرنگی و تمشک، حسی از تازگی و شیرینی میوه‌ای را به همراه دارند. گل صدتومانی و یاسمن در نت‌های میانی، رایحه‌ای گلی و لطیف به عطر می‌افزایند و مشک سفید در نت‌های پایانی، رایحه این عطر را به تعادل می‌رساند.

ایو سن لورن مون پاریس با رایحه‌ای میوه‌ای و گلی، حسی از عشق و اغواگری را منتقل می‌کند. این عطر مناسب استفاده در روزهای گرم و مناسبت‌های رمانتیک است. ترکیب توت‌فرنگی و تمشک با گل‌های خوشبو، طراوت و تازگی را به ارمغان می‌آورد. ترکیبات به کار رفته در این عطر، میگرن شما را تحریک نمی‌کند. نت‌های میوه‌ای و گلی با رایحه‌ای سبک و شیرین، کمتر موجب تحریک بویایی می‌شوند و مشک سفید نیز به تعادل و ماندگاری عطر کمک می‌کند.

  • Bvlgari Omnia Crystalline، یک عطر ملایم برای میگرن

بولگاری اومنیا کریستالین

عطر Omnia Crystalline یکی از محصولات محبوب برند بولگاری است که با رایحه‌ای میوه‌ای و چوبی طراحی شده است. این عطر شامل نت‌های بامبو، گلابی، چای و چوب بالسا است. بامبو و گلابی در نت‌های آغازین، حسی از تازگی و خنکی را به همراه دارند. چای، کاسیا و نیلوفر آبی در نت‌های میانی، رایحه‌ای تازه، ملایم و آرامش بخش به عطر اضافه می‌کنند و چوب بالسا و خزه بلوط در نت‌های پایانی، عطر را به تعادل می‌رساند. چوب بالسا به ندرت در عطرها استفاده می‌شود و به طور کلی رایحه‌ای ملایم، کمی شیرین و چوبی به همراه دارد. عطرهایی که در آن‌ها از نت‌های بامبو، گلابی و یا چوب بالسا استفاده می‌شود معمولا حس آرامش و طبیعی بودن را القا می‌کنند بنابراین باعث ایجاد سردرد برای شما نخواهند شد.

4 عطر مردانه برای میگرن

  • Giorgio Armani Acqua di Gio، انتخابی برای افراد مبتلا به میگرن

آرمانی آکوا دی جیو، یک عطر برای میگرن

برند جورجیو آرمانی یکی از نام‌های برجسته در دنیای مد و عطرسازی است. عطر Acqua di Gio یکی از محبوب‌ترین عطرهای مردانه این برند است که رایحه‌ای خنک و آبی دارد. این عطر شامل نت‌های ترنج، لیمو، نارنج، نعناع هندی و خزه درخت بلوط است. ترنج و لیمو در نت‌های آغازین، حسی از تازگی و طراوت را به همراه دارند. نعناع هندی رد نت میانی و خزه درخت بلوط در نت پایه، رایحه‌ای گرم و چوبی به عطر می‌افزایند.

این عطر محبوب از جورجیو آرمانی با رایحه‌ای خنک و آبی، حسی از تازگی و آزادی را منتقل می‌کند و مناسب استفاده در روزهای گرم تابستان است. ترکیب مرکبات و نت‌های دریایی علاوه بر این‌که انرژی و طراوت را به ارمغان می‌آورد؛ کمتر موجب تحریک میگرن شما می‌شود. نت‌های ترنج و لیمو به طور طبیعی آرامش‌بخش هستند و خزه درخت بلوط نیز رایحه این عطر را به تعادل می‌رساند و به ماندگاری آن نیز کمک می‌کند.

  • Dior Sauvage

دیور ساواج

یک خبر خوب برای شما؛ محبوب‌ترین عطر مردانه برای میگرنی‌ها مناسب است! برند دیور با تاریخچه‌ای طولانی و شناخته‌شده در دنیای مد و عطرسازی، همواره عطرهای بی‌نظیری ارائه کرده است. دیور ساواج که یکی از محصولات برجسته این برند است با رایحه‌ای شیرین، ملایم و کمی تلخ خود یک عطر مناسب و تقریبا بدون حساسیت برای افراد مبتلا به میگرن است. برگاموت و فلفل در نت‌های آغازین، حسی از تازگی و تندی را به همراه دارند. اسطوخودوس، لامی، پچولی، علف وتیور و فلفل صورتی در نت میانی حس آرامش و تازگی را به عطر اضافه می‌کنند و در نهایت عنبر، سدر و گل لاله در نت‌های پایانی، رایحه‌ای گرم، چوبی و ملایم برای شما به ارمغان می‌آورند.

رایحه این عطر کمی متفاوت از باقی عطرهای معرفی شده در این مقاله است. برخلاف عطرهای غالبا مرکباتی، رایحه دیور ساواج به خاطر فلفل و نت‌های چوبی به کار رفته در آن تند، تازه و کمی تلخ است. اگر شما نسبت به رایحه فلفل، عنبر و نت‌های چوبی حساس هستید این عطر انتخاب مناسبی برای شما نیست. اما بوی کلی این عطر ملایم و آرامش بخش است. همچنین اسطوخودوس و مرکبات به کار رفته در این عطر تندی فلفل را متعادل می‌کنند.

  • Lalique White، یک عطر خوب برای میگرن

لالیک سفید، یک عطر خوب برای میگرنی‌ها

لالیک یکی از برندهای محبوب عطر در میان خانم‌ها و آقایان است. لالیک وایت با رایحه خنک و ماندگاری نسبتا خوب خود یک انتخاب مناسب برای افرادی است که از میگرن رنج می‌برند. این عطر با رایحه برگ لیمو، ترنج، لامی و تمر هندی شروع می‌کند که بوی نسبتا ترشی دارد. پس از آن عطر جوز هندی، فلفل سفید، هل و گل بنفشه پدیدار می‌شود که حس تازگی و طبیعی بودن را به عطر می‌بخشد. در نهایت نیز بوی ملایم و چوبی خزه بلوط و چوب سدار در کنار مشک و کهربا یک رایحه متعادل، ملایم و بدون سردرد برای شما می‌سازد. قیمت مناسب، ماندگاری نسبتا خوب و رایحه خاص و ملایم، این عطر را به یک انتخاب عالی برای آقایانی که از میگرن رنج می‌برند تبدیل کرده است.

  • Versace Pour Homme

ورساچه پور هوم

برند ورساچه یکی از شناخته‌شده‌ترین نام‌ها در دنیای مد و عطرسازی است. عطر Versace Pour Homme که به ورساچه آبی معروف است؛ یکی از محصولات برجسته این برند است که رایحه‌ای خنک و مرکباتی دارد. این عطر شامل نت‌های لیمو، نارنج، ترنج، گل یاس و سدر است. لیمو و نارنج در نت‌های آغازین، یک رایحه تازه و مرکباتی به همراه دارند. گل یاس در نت‌های میانی، رایحه‌ای گلی و لطیف به عطر می‌افزاید و رایحه سدر در نت‌های پایانی، عطر را به تعادل می‌رساند.

ترکیب لیمو و نارنج با گل یاس، تازگی و شیرینی ملایمی را به رایحه‌ی خنک و مرکباتی این عطر اضافه می‌کند. نت‌های مرکباتی و گلی در ورساچه آبی با رایحه‌ی سبک و خنک خود، کمتر موجب تحریک بویایی شما می‌شوند و از ایجاد سردرد جلوگیری می‌کنند.

نکات مهم در انتخاب عطر برای میگرن

  1. قبل از هر چیز باید بدانید که شما نسبت به چه موادی حساس هستید. ممکن است رایحه چوب سردرد شما را تشدید کند. بنابراین باید دور عطرهایی با رایحه چوبی را خط بکشید. بهتر است ابتدا عطرهای مختلف را امتحان کرده و در نهایت یک لیست از نت‌های ایمن برای خود بسازید و با توجه به آن عطر خود را انتخاب کنید.
  2. پیشنهاد میکنیم عطر خود را جایی دور از بینی خود اسپری کنید. مچ دست، پشت گردن و گوش و یا خط رویش مو بهترین جای اسپری کردن عطر برای افراد میگرنی است.
  3. ادوتویلت‌ها برای افراد میگرنی انتخاب بهتری است. ادو پرفیوم‌ و پرفیوم غلظت بالا و رایحه قوی‌تری نسبت به ادوتویلت دارند و ممکن است منجر به سردرد شوند.

کلام آخر

دنیای عطر و ادکلن آنقدر گسترده است که برای هر فردی با هر سلیقه و حساسیت، یک عطر مناسب پیدا شود. انتخاب عطر مناسب برای افراد مبتلا به میگرن، نیازمند دقت و توجه به ترکیبات ملایم و غیر تحریک‌کننده است. عطرهای معرفی شده در این مقاله اکثرا ترکیبات خنک، گلی و مرکباتی هستند بنابراین کمتر احتمال دارد که موجب تحریک میگرن شوند. با این حال، همیشه توصیه می‌کنیم که پیش از خرید عطر، آن را تست کرده و از مناسب بودن آن برای خود اطمینان حاصل کنید. اگر شم هم از میگرن رنج می‌برید لطفا اسم عطری که استفاده می‌کنید را در قسمت دیدگاه برای ما بنویسید. امیدواریم این مطلب به شما برای انتخاب یک عطر مناسب میگرن کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *